یزدفردا: سرمربی استقلال خوزستان به حضور مسئولین ورزش خوزستان در تمرین تیم فولاد واکنش نشان داد.

به گزارش یزدفردا: دو تیم مس رفسنجان و استقلال خوزستان در هفته بیست‌ونهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال فردا در ورزشگاه شهدای مس به مصاف هم می‌روند. سیروس پورموسوی در نشست خبری قبل از این مسابقه اظهار کرد: امیدواریم فردا یک بازی زیبا مثل بازی گذشته (بازی با پرسپولیس) انجام بدهیم و ان‌شاءالله با حفظ احترام تیم مس رفسنجان، فردا با حداکثر امتیاز از زمین خارج شویم چون واقعاً دو هفته بسیار سخت پیش‌رو داریم. اگر بخواهیم در لیگ بمانیم باید حداکثر امتیازات را جمع کنیم. بازیکنان ما هم بر این باور هستند که فردا با نمایش یک بازی زیبا مثل بازی گذشته اما با کسب سه امتیاز از این بازی بزرگ خارج شویم.

او در پاسخ به سوالی درباره حضور مسئولان ورزش خوزستان در تمرینات تیم فولاد که عکس‌های آن منتشر شد، گفت: سوال جالبی کردید چون در دل خودم بود. متاسفانه با یک دیدار و یک نشست مشکلات فوتبال خوزستان حل نمی‌شود. سال‌هاست که در ورزش و فوتبال خوزستان سوءمدیریت داریم. خوزستانی که مهد فوتبال است. پشت این اسم سال‌هاست که قایم شدیم. ما یک زمین چمن هم نداریم. در اهواز که مرکز استان است ما باشگاهی به نام باشگاه اهواز نداریم. این دیدارها فقط دیدارهای فرمایشی است و فقط می‌خواهند بگویند ما حضور داشتیم و پیگیر مشکلات تیم‌ها بودیم که خدا را شکر تا امروز نه به ما کمک کردند نه مطمئنم به فولاد کمک می‌کنند.

پورموسوی ادامه داد: اگر می‌خواهند کمک کنند باید در طول فصل برنامه‌ریزی و حمایت کنند. در دو فصلی که بعد از سال‌ها به استان برگشتم بارها گله و خواهش کردم که زمین تمرین به ما بدهند ندادند. ما لیگ برتری هستیم، قهرمان ایران و یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا بودیم ولی زمین تمرین نداریم. بازیکنان خارجی ما وقتی به اهواز آمده بودند، اصلاً باور نمی‌کردند که باشگاه لیگ برتری زمین تمرین و امکانات ابتدایی ندارد. علی‌رغم این‌که شرکت گروه ملی و باشگاه استقلال خوزستان تلاش خود را کردند تا ورزشگاه غدیر را که از ذهن همه خارج شده بود را دوباره روپا کردند و هزینه انجام دادند اما برای زمین تمرین هر چه درخواست کردیم به ما زمین ندادند و فکر می‌کنم این دوستان هم می‌خواهند عکس‌های کت و شلواری بگیرند. مطمئن هستم دوستانی که آنجا رفتند آخرین باری که من دیدم‌شان بازی رفت با پرسپولیس بود. چون معمولاً تیم‌های بزرگ به اهواز می‌آیند، این‌ها پیدایشان می‌شود که عکس‌های یادگاری بگیرند.

سرمربی استقلال خوزستان در پاسخ به این سوال که چرا وضعیت فوتبال خوزستان به این روز دچار شده است، گفت: فقط امسال نبوده، سال‌های قبل هم همین مشکل را داشتیم. نفت مسجد سلیمان و نفت آبادان بوده و سال‌های قبل هم به این شکل بوده است. درست است که تصمیم‌گیری تیم‌های ما جداگانه است و ربطی به هیات فوتبال و ورزش در بحث بودجه ندارد اما یکسری کارها و هماهنگی‌ها با شورای ورزش استان است که متاسفانه چنین جلساتی نداریم. راهکار بدهند. کمک و حمایت کنند. زمین تمرین بدهند.

پورموسوی اضافه کرد: فکر می‌کنم فوتبال خوزستان سال‌هاست که از مسیر خودش خارج می‌شود. وقتی باشگاه اهواز را نمی‌توانیم برگزار کنیم، به تیم‌های پایه زیاد توجه نمی‌کنیم و مدارس فوتبال را رها کرده‌ایم و دیگر خروجی نداریم. هر چه بازیکن در این سال‌ها داشته‌ایم پا به سن گذاشته و یکی یکی از گردونه خارج می‌شوند و نتوانسته‌ایم جایگزین خوب برای آن‌ها بگذاریم. ما مربیان بزرگی در خوزستان داریم اما متاسفانه هر وقت مربیان بومی می‌خواهند کار را به دست بگیرند باشگاه می‌خواهد جوان‌گرایی کند و هزینه‌ها را پایین بیاورند. هر وقت مربی بومی می‌آوریم همه چیز قطره‌چکانی می‌شود و وقتی مربی غیربومی می‌آوریم هر چیزی که دلش بخواهد در اختیارش می‌گذاریم و یک مقدار غریبه‌پرست شدیم متاسفانه.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا